U3F1ZWV6ZTIwNzk2NzY2NzYyMjcwX0ZyZWUxMzEyMDM5ODc4Nzg1Mg==

رساله ناريه من الفنان محمد شومان الي السيسي بعد اعتقال عائلته و ابنته تتبرأ منه


رساله ناريه من الفنان محمد شومان الي السيسي بعد اعتقال عائلته و ابنته تتبرأ منه. 

رساله الفنان الهارب محمد شومان الي السيسي .


حمل الفنان محمد شومان الهارب في اسطنبول السلطات في بلاده مسئوليه حياته و سلامه اسرته في بيان بعنوان "انقذاو اسرتي من الموت البطئ " 

وكتب شومان في بيانه الذي نشره علي صفحته علي مواع التواصل الاجتماعي فيس بوك بتاريخ 13/4/2020 قائلا قامت قوات الامن بعتقال نجلي احمد و شقيقه فؤاد و ابني اخيه هشام و اخفائهم قصريا لعده ايام , ووجهت لهم الاتهامات لاحقا بالانتماء لجماعه ارهابيه ووصلو التجديد لهم وحبسهم علي ذمه التحيق وتابع شومان " الاعتقال هو محض تصفيه حسابات سياسيه و عمليه انتقاميه خارج القانون بعد مشاركتي في فيلم (بسبوسه بالقشطه) و الضجه التي احدثها بعد فوزه بمهرجان الاوروبي وهو ما يؤكد عدم انتماء اي فرد من عائلتي لاي كيان سياسي يوم من الايام .

ابنه الفنان محمد شومان تتبرأ منه.

وعلي النقيض الاخر صرحت ابنه الفنان محمد شومان ببعض المعلومات الخطيره و التي توضح مدي الازمه التي سببها ابيها لهم.

هاجمت لوجين محمد شومان ولدها بعد هذا البيان الذي وضحنه لحضراتكم من خلال فيديو نشارته في حسابها قائله "احنا مش اسرتك علشان انت مجرد اسم علي البطاقه ومش لينا اي علاقه او اي صله بيك مهما كانت و قطعنا كل حاجه تتعلق بيك و ابنك اللي انت بتناشد السلطات انها تتطلعه انت متحملتش مسئوليته لما كان عنده سنه ونص الي ربته امه "

و قالت ايضا " انت مش رب اسره احا رب اسرتنا هي ممتنا ورب اسره احمد امه ايضا . انت مش مسئول عننا و لا مننا . وطلوعك في بيان تتكلم عننا ده مش حقك ولا طلبنا منك ده ولا عمرنا طلبنا منك اي حاجه اصلا "



وقالت "  هما بيحققو معانا علشان يتاكدوا اللي احنا ملناش صله بيك "
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة